Saturday, March 19, 2011

Harapan Itu

Aku
Aku cuba dapatkan rasa itu

Aku
Aku cuba ingatkan kembali
Perkara itu

Aku
Cuba fikirkan semula semua itu

Aku
Mahu semua semua itu datang kembali
Di saat ini
Di saat aku empunya sakti

Aku
Aku tolak semuanya
Untuk itu

Aku
Aku inginkan yang tertinggi
Untuk kamu

Aku
tak ingin
Semuanya seperti tidak berubah

Aku
Mahu kamu kembali
Merasakan saat itu
yang mungkin hanya
Aku inginkan
Aku tak tahu

Aku
Mahu semuanya
gembira

Aku
Rela menolak semua
demi rasa itu kembali
pada kamu
Kerna aku
hargai tali itu
yang kau hulurkan
jalurnya padaku

Aku
Sebelumnya tak mampu
Memegang tali yang kau hulur
Kerna aku adalah aku

Aku
Di gelap sini
bersedia bintang dan langit
Demi kembalikan rasa itu
Atau mungkin
memberi rasa itu
pada kamu

Aku
walau aku tak pasti hujungnya
namun masih aku berharap
memohon agar aku
mampu
zahirkan rasa ikhlas itu
terima kasih itu
untuk kau yang terdahulu

Aku
mencuba sepenuhnya
di gelap ini
membakar diri
menyimpan gelodak
memendam amarah
yang ada dalam aku

Agar kamu kembali
merasa jiwa itu
Senyummu ikhlas
Rasamu jujur

Aku
dan terus mencuba
Bahkan membakar diri
untuk kamu
Agar kamu melihat
jalan harapan itu
yang aku rasa
kau mahukannya
Walaupun mungkin tidak

Aku
Tak pasti semua itu
Yang pasti
aku mencuba
Dan masih mencuba
memberi rasa itu

Aku
Biar aku mati apinya
Biar aku lenyap hingga akhirnya
Kernaku tahu
Hanya itu yang termampu

Aku
Di saat ini
Menghargai kamu
Sampai akhirnya
kekuatan itu kekal
kekal terukir dalam benak sanubariku

Aku
Bila sampai masanya nanti
Untuk aku berlari
Akan ku heret
upih pinang lalu bersama
kerna itu tujuan aku berlari
berlari menuju makna
Bukan berlari mengejar yang tipu
kerna itu aku perlu kamu

Aku
Bimbang andai rasa itu
Bukan lagi harapanku
kerna aku juga
punya rasa

Dan sekarang
dan nanti
Datangkah rasa itu?


Untuk sahabat-sahabatku
tenkiu...

No comments: