Sunday, March 17, 2013

Hari yang Cerah untuk Jiwa yang Cerah

Alhamdulillah, setelah beberapa minggu diuji Allah dengan dugaan yang tidak pernah dijangka, akhirnya menemui kembali jiwa yang hilang dek tersentap dengan perkhabaran yang tak dijangka.Dalam 6 minggu aku tersungkur, mencari dan ingin membina jiwa ini bukan mudah.Di dalam kegelapan itu juga sebenarnya datang satu hikmah paling besar, anugerah yang tidak ternilai, hadiah yang paling mahal, iaitu kurniaan Tuhan Yang Maha Besar kepada hambaNya yang banyak berdosa.Aku bersyukur, nikmat yang paling besar adalah kurniaan hidayah yang menyedarkan kembali diri yang jauh dari Pencipta.Lupa, alpa dan leka.Ujian itu mengingatkan diri, menginsafkan diri, bahawa aku lupa kepada Yang Maha Pengasih.Sungguh Dia penuh dengan kasih sayang dan rahmat.Didatangkan ujian sebagai tanda rindu mendengar hambaNya merintih.Aku bersyukur, tidak terkata.Ini nikmat paling besar, Subhanallah.Terima kasih Ya Allah :-)

2 comments:

faaizz d. zul said...

hari ini cerah, kawan.

dan hari lain pun, kalau Tuhan izin kau cerahkan, cerahlah.

;)

Pemikirzaman said...

aku harap macam tu juga bro, insya-Allah :-)